61 prosent har hørt om godfisk.no

Publisert: av Norges Sildesalgslag
Kjennskapen til Godfisk.no har doblet seg på ett år. 61 prosent sier at de har hørt om Godfisk.no. For et år siden hadde 32 prosent hørt om siden. – Dette jubler vi over i sjømatrådet. På kort tid har vi skapt en side med høy kjennskap som som er populær blant norske forbrukere, sier Marit Stagrum Ottem, markedssjef for Norge til egne nettsider.


I en spørreundersøkelse som Norges sjømatråd gjorde ved utgangen av 2011, sier 61 prosent at de har hørt om Godfisk.no, nettsiden der Norges sjømatråd deler oppskrifter og mattips med norske forbrukere. For et år siden hadde 32 prosent hørt om siden, og i september 2010 var tallet 11 prosent.

– Disse tallene er gledelige og viktige for hele sjømatnæringen. Vi vet at internett blir en stadig viktigere informasjonskilde når nordmenn planlegger og lager middag, spesielt gjelder dette unge forbrukere, sier Stagrum Ottem.

Det siste året har Norges sjømatråd jobbet bevisst på å bygge forbrukerportalen Godfisk.no til å bli en merkevare med en egen identitet, og gjort denne til en tydelig avsender i ulike kanaler der Norges sjømatråd møter forbrukeren.
Blant annet var Godfisk.no den synlige avsenderen på fjorårets TV-reklamer fra Norges sjømatråd, og tallene viser tydelige løft for hver gang filmene gikk på TV. Hoppet fra 11 til 32 prosent kom etter reklamefilmene om raske hverdagsmiddager med laks høsten 2010. Den videre veksten kom i fjor, da disse filmene gikk på nytt og filmer om raske torskemiddager kom i tillegg.


Kilde: Sjømatrådet

Siste nytt