Norges Sjømatråd

Publisert: av Norges Sildesalgslag
Navnet er nytt, men oppgavene, folkene og engasjementet for norsk sjømat forblir uforandret. Med virkning fra 01. januar 2012 endrer Eksportutvalget for fisk navn til Norges sjømatråd. Vår visjon er imidlertid uforandret, vi skal fortsatt vinne verden for norsk sjømat.
- Vi ønsker å ha Norge med i navnet fordi vi er det eneste sjømatrådet i Norge. I tillegg bidrar dette til å kommunisere hva vi jobber for. Det er også i overenstemmelse med kommunikasjonen omkring Norge-merket og vårt fokus på å bygge opp merket “Norge” som kvalitetsmerke for sjømaten vår, sier Terje E. Martinussen, administrerende direktør i Norges sjømatråd i en pressemelding. 

Navneskiftet er et resultat av ønsket om et navn som er bedre tilpasset vår totale virksomhet og i større grad beskrivende for det vi arbeider med.

For næringen får det nye navnet få implikasjoner. Logoen og den grafiske profilen videreføres som før.
I 2012 vil Norges Sjømatråd bruke 45 millioner til markedsføring av norsk sjømat i Norge. Det er over 10 % av det totale markedsføringsbudsjettet for 2012.

Siste nytt