Sosialt med sild til påske

Publisert: av Ann-Kristin Kristoffersen

Sild i Norge har et stort potensiale.  Nå skal sild markedsføres som den norske påskematen framfor noen. Målet med to ukers fokus på sild er å inspirere forbrukere til å sette sild på påskebordet.

Til påske ønsker Norges Sjømatråd å inspirere oss norske forbrukerne til å lage sild og bacalao.
Sjømatrådet vil at nordmenn skal få øynene opp for bacalaoens anvendelighet og at bacalao er sosial mat som passer til mange.

Sild en del av markedsføringen i butikk, på nett og andre kanaler i perioden fra 7. april fram til 21. april. Målet er å inspirere forbrukere til å sette sild på påskebordet. Og silda må gjerne være hjemmelaget. Forbrukeren  skal gjennom den planlagte markedsføringskampanjen tenke at sild er enkel å tilberede, og at det fremfor noe er den norske påskematen.

Den planlagte kampanjen som skal gå i ukene 15 og 16 omfatter digitale bilag i utvalgte digitale aviser.

Men du trenger ikke vente helt til påske på et fristende sildemåltid...
- inspirasjon og oppskrifter finner du på  www.godfisk.no



                         Urtesild på rugbrød

Siste nytt