Tar over som informasjonssjef

Publisert: av Camilla Klævold

Roar Bjånesøy er fra 1. april leder for kommunikasjon og strategi i Norges Sildesalgslag

Bjånesøy har jobbet med informasjon i Sildelaget siden 2010 og tar over jobben til administrasjon & informasjonsdirektør Jarle Hansen som nå har gått av med pensjon

- Først vil jeg takke Jarle Hansen for lang og tro tjeneste til fiskerne og Sildelaget. Det står stor respekt av det arbeidet han har gjort. Videre så gleder jeg med til et tett og godt samarbeid med Roar som nå har tatt over ansvaret for alt kommunikasjonsarbeidet, forteller Paul Oma, adm. Direktør i Sildelaget.

Bjånesøy påpeker at viktig  og oppdatert informasjon angående førstehåndsomsetning av pelagisk fisk må ut til fiskerne hele døgnet og de skal nåes i mange kanaler.  Samtidig har Sildelaget og en viktig rolle i hele sjømatnæringen og har mange kontaktflater ut mot næringen, mot politikerne og mot samfunnet forøvrig

- Fiskeri er stort, vi har en stor flåte med mange fiskere og verdiene av alt dette er enorme. Omsetningen gjennom auksjonene går 24/7 og det er mye informasjon som skal tilrettelegges både for norske og utenlandske fiskefartøy og til kjøperne på markedsplassen til Sildelaget, sier Bjånesøy.

For å vise verdiene til fiskerinæringen og øke synligheten til den som en viktig og fremtidsrettet næring er det også viktig at fiskerne deltar med å dele bilder og video fra livet på havet.

- Bare med sild og makrell så leverer norske fisker 9-10 millioner måltider per dag så det er en stor verden der ute som er avhengig av sjømaten som fiskerne tar opp av havet hver dag. Det skal vi også vise alle,  sier Bjånesøy.


Bjånesøy lover at  Sildelaget kommer til å fortsette med å holde god og tett kontakt med fiskerne, kjøperne, medlemmer og alle andre i næringen hele tiden.

- Det er fiskerne som eier oss så det de trenger av informasjon må vi levere, avslutter han.

Siste nytt