Zwart og fiskekostymer skal øke sjømatkonsum

Publisert: av Camilla Klævold

Sjømatrådet satser stort på å øke sjømatkonsumet i landet og lanserte i dag den nye kampanjen "Fisk før og nå," se og flir her

Kampanjen er en del av sjømatrådets strategi for å øke sjømatkonsumet. Mange spiser fisk av plikt og ikke av lyst, og dette gjelder særlig de unge voksne. Kampanjen er derfor rettet mot målgruppen under 40 år.

Det er mediebyrået Try, også kåret til årets reklamebyrå, som har utviklet kampanjen, mens Hollywood-regissøren Harald Zwart har stått for regien.

Den nye reklamefilmen være svært synlig på TV, kino og i sosiale medier frem til jul og i flere perioder i 2019.

Selv om nordmenn er i verdenstoppen når det gjelder sjømatkonsum, har konsumet vært på vei nedover, særlig hos de unge. For de under 34 år har sjømatkonsumet falt med hele 46 prosent siden 2012. Kampanjen understøtter myndighetenes kostholdsråd om å spise fisk tre ganger i uka.

Målet med kampanjen er å gjøre sjømat gøy og lettvint for folk.

- Det er fullt mulig å la seg friste av fisk også i hverdagen, sier Kristin Pettersen, direktør for markedsføring og PR i Norges sjømatråd.

Siste nytt