Meny

Skal markedsføre fisk i Norge for 42 millioner kroner

article image Foto: Norges Sildesalgslag

I 2011 har EFF et rekordhøyt markedsbudsjett på hele 42 millioner til markedsføring av fisk og sjømat i det norske markedet. Arbeidet med markedsføring av norsk sjømat i Norge har fått høyere prioritet for sjømatnæringen.

14.08.2012 14:54
 – Vi eksporterer sjømat for nesten 54 milliarder kroner. I tillegg omsettes det sjømat i det norske markedet for over fem milliarder årlig. Av et totalbudsjett på 402 millioner bruker vi nå over ti prosent i Norge. Vi har bygd opp nettsiden Godfisk.no som ukentlig  besøkes av over 25 000 og et sterkt nettverk i sosiale medier med over 36 000 venner på Facebook. Vi ser frem til å utvikle vår innenlands markedsføring i samarbeid med TRY og Apt. Selv om vi henter inn nytt byrå vil den røde tråden fortsatt være matglede og enkel hverdagsmat, sier Kristiansen.

Bakgrunnen for denne uttalelsen er at Eksportutvalget for Fisk nylig har valgt TRY Reklamebyrå som strategisk og kreativ hovedsamarbeidspartner for det norske markedet.